Voorjaarstuin.

voorjaarstuin muscari en viola

Met het mooie weer van de laatste dagen kleuren de tulpen in mijn voorjaarstuin snel! Ik  denk dat alles in bloei zal staan als de tuin vrijdag en zaterdag geopend is voor publiek.  Afgelopen week heb ik hard gewerkt, want alles moet op tijd klaar zijn.

Hier het lijstje met daarop alle taken:
De plastic kas afbreken. Check
Manden naar buiten bloembollen erin. Check
Banken naar buiten. Check.
Heg knippen. Check
Gras maaien. Check
Het schelpenpad onkruidvrij maken. Check
Borders wieden. Check . (Het meeste is eruit)
Paden vegen. Check
Het “meidenhok” opruimen.

Huh, meidenhok? Wat is dat?  Het meidenhok is een gedeelte van de schuur waar ik mijn tuingereedschap in bewaar. Hoe ik aan die naam kom? Ik moet het ieder jaar heel veel keer uitleggen. Zeker aan mannen, die  durven er bijna niet naar binnen! Maar ze zijn uiteraard welkom. Omdat ik tijdens de open tuindagen in het meidenhok een gezellige plek maak waar bezoekers koffie kunnen drinken, moet het uiteraard netjes opgeruimd worden.

Het is ongelofelijk hoeveel rommel zich daar in een winter kan ophopen! En al die rommel moet opgeruimd, geordend en afgestoft.  Ik ben er een hele dag mee bezig! Maar aan het einde van de dag kan ik ook deze taak afvinken.
Het meidenhok opruimen. CHECK

Alle taken zijn van mijn lijstje. Nu kan ik genieten van mijn tuin.



voorjaarstuin muscari en viola

Muscari en viooltjes

voorjaarstuin narcissen en tulpen

Narcissen en tulpen

voorjaarstuin bloembollen grassen en tulpen

Grassen en tulpen ook mooi bij elkaar.

voorjaarstuin Leucojum  bloembollen

Leucojum voor de blauwe obelisk.

tulpen in de voorjaarstuin

Tulpen, anemonen en narcissen in de voorjaarstuin.

bloembollen. anemonen in de voorjaarstuin

Anemonen, wat zijn ze mooi.

rode tulpen in de voorjaarstuin

Rode tulpen in de voortuin.....

Voorjaarstuin roze tulpen bloembollen

.............roze tulpen in de achtertuin!

voorjaarstuin tulpen in de regen

Spring garden.

Because of the beautiful weather the last days the tulips in my spring garden are colouring quickly! I think everything may be in flower when the garden will be open to the public on Friday and Saturday. Last week I have worked really hard, because everything has to be ready in time.

Here is my list with all tasks:
Break down the plastic greenhouse. Check
Bringing baskets outside and add flower bulbs. Check
Benches outside. Check.
Cut the hedge. Check
Mowing the lawn. Check
Weeding borders. Check. (Most of the weeds are gone)
Weed the shell path. Check
Swipe paths. Check
Clean up the “Meidenhok” (girls’ cave).

Huh, girl's cave? What is that? The girls' cave is a part of the barn in which I store my garden tools. Why did I give it that name? Every year again I have to explain this. Especially to men, who hardly dare to go inside! But of course they are welcome too.

During the open garden days I transform my tool shed into a little café to serve coffee in. In the girls' cave the visitors can also talk to each other. So it has to be cleaned up nicely.

It is unbelievable how much rubbish accumulates in one winter! And all that rubbish has to be dusted cleaned and ordered. I has cost me a whole day! But at the end of the day I can also tick off this task.

Clean up the “Meidenhok”. CHECK

All tasks fulfilled! Now I can fully enjoy my garden.




Reacties

  1. Hello, Hetty!
    What the anemones! It's a dream!
    Your garden, baskets, flowers look beautiful. Your hard work is noticed, well done.
    Hope your 'Garden open day' is held successful.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow ! het is bij jou al echt een voorjaarstuin,Hetty.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, Hetty! Zo’n mooie lentefoto’s! Ik heb hier wel gelachen : een meidenhok! Waar haal je het uit! Zo’n toffe naam!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit gaat helemaal goed komen dit weekend .. Lekker weer, dan is alles zo veel mooier in de tuin.
    En de bollen zijn momenteel heel erg hun best aan het doen...
    Veel succes voor de komende dagen..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I wish I could come to visit your garden. It looks beautiful as you present it here on your blog. Tulips do make the spring garden so cheerful with their colors. I like the name of your garden shed where you keep your tools etc. One needs a garden tour now and then to keep us busy cleaning up places we like to ignore. Happy Spring.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten